سفارش تبلیغ
صبا ویژن

                          


 

این روزها شاید شدیدترین تخریب ها و دشمنی ها بر علیه دکتر جلیلی از سوی تارنمای تابناک (وابسته به محسن رضایی) صورت می گیرد. تخریبهایی که به رفتارهای از روی خشم کسی می ماند که چشم را بسته و خصمانه تنها تیغ جرح را بر روی رقیب می کشد (مثلا تابناک به هر دروغ پردازی که شده سعی می کند جلیلی را جایگزین مشایی معرفی کند و حرف هایی از این دست که خودشان به خوبی می دانند دروغی بیش نیست).

دفاع دوست داران یک کاندیدا از او مساله ای طبیعی است، ولی مهم این است که ببینیم دیگران درباره او چه می گویند. به قول شاعر: «خوشتر آن باشد که سر دلبران/ گفته آید در حدیث دیگران». اما از این بهتر را هم داریم! مهم تر این است که دشمن کسی از او تعریف نماید و به قول خودم (!): «خوشترین آن باشد که سردلبران/ گفتهآید در حدیث دشمنان!.

مطلبی که در ادامه آورده ام، نمونه ای از تمجید هایی است که بیش از سه سال قبل، زمانی که سایت محسن رضایی حتی فکرش را هم نمی کرد قرار باشد جلیلی در میدان رقابت با رضایی قرار بگیرد نوشته شده و مطمئنا اگر تابناک می دانست قرار است روزی چنین رقابتی در بگیرد (با توجه به منش اثبات شده اش!) از همان ابتدا با تیغ تخریب به جان جلیلی می افتاد.

در نمونه ای از این مطالب چنین می خوانیم ( حتی عکس هم مربوط به همان مطلب تابناک است و مستقیما از آنجا لینک شده): 

«...به گزارش «تابناک»، سعید جلیلی که خود از مدیران وزارت خارجه جمهوری اسلامی بود، در این مدت توانسته است با آرامشی منحصر به فرد و به دور از حاشیه‌ها و موضع‌گیری‌های پر تنش، سکان هدایت شورای عالی امنیت ملی کشور را دست بگیرد و به دور از هر گونه سر و صدا و با منشی در خور تحسین، مذاکرات ایران با طرف‌های غربی را هدایت کند .

 
این در حالی است که پس از استعفای علی لاریجانی و از آنجا که اغلب مردم با سعید جلیلی آشنایی نداشتند، انتقاداتی به وی وارد شد؛ اما سعید جلیلی با حضور خویش، چشم‌اندازی را برای مسئولان و اصولگرایان اصیل در منش و روش ترسیم کرده است که هر چه زمان بیشتر می‌گذرد، زوایای پنهان، اما دقیق و حساب شده آن بیشتر روشن می‌شود.

بنا بر این گزارش، دکتر سعید جلیلی که تحصیلات دانشگاهی مرتبط با مسئولیت خود را در عالی ترین سطوح به پایان رسانده است، تکیه بر آموزه‌های قرآنی را نیز جزیی جدا ناشدنی از زندگی خویش قرار داده است.
دکتر جلیلی و تابناک
 
وی نوعی از اعتماد به نفس جوان ایرانی در کنار توکل به خدا را در عرصه بین‌المللی به نمایش گذاشته است که بدون شک، نمونه آن را جز در نمونه‌های عالی هشت سال دفاع مقدس، در جای دیگری از تاریخ جمهوری اسلامی نمی‌توان سراغ گرفت.

همه این مسائل در حالی است که دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان را می‌توان دیپلماتی سبکبار به شمار آورد که همواره در سفرهای خارجی خدم و حشم فراوانی به مرسوم مسافرت‌های دیگر مقامات ایرانی در اختیار ندارد و با حداقل مشاور لازم سفرهای حساس و تأثیرگذار خود را مدیریت می‌کند و با وجود مجروحیتش، خود لوازم ضروری سفرهایش را حمل و نقل می‌کند.

این مسأله هر چند در آغاز چندان مهم به نظر نیامد، ولی نکته‌ای است که شاید تاکنون در تاریخ دیپلماسی ایرانبدین گونه سابقه نداشته و دیپلمات‌های ایران بدون آن همه خدم و حشم، اصلا راضی به انجام یک مأموریت اداری نمی‌شدند.

 
دکتر جلیلی که در بین دوستان و دانشجویانش با همان ماشین پراید سفید رنگش معروف است، آمیزه‌ای از ساده زیستی، توانمندی دیپلماتیک، صداقت کلام و اعتماد به نفس را در بین قشر نوین دیپلمات‌های ایرانی ترویج داده است.

گفتنی است، سعید جلیلی همچنین دارای یک روابط عمومی بسیار قویاست که در ارتباط و مصاحبه با نشریات و خبرگزاری‌های خارجی، بسیار ماهرانه عمل کرده و خود را همواره در موضعی بالا دست قرار می‌دهد...»

مطلب بالا را به صورت کامل در اینجا بخوانید: دیپلماتی سبکبار، اما توانمند و متعهد 

و از همین قسم مطالب در تابناک: سعید جلیلی در برابر شوالیه و قیصر آمریکایی

 

در همین رابطه بخوانید:

-دروغ شاخ دار محسن رضایی و ماست مالی تابناک

-یک خبر با سه تیتر در تابناک!!

- وقتی تابناک نظراتش را قبل از خبر می نویسد

-درگیری علی مطهری و کوچک زاده در تابناک

-یک رفتار رذیلانه دیگر از تابناک 

 






نوشته شده در تاریخ شنبه 92 خرداد 18 توسط حق جو



متن سه خبر زیر را در تارنمای تابناک بخوانید:

1-  حمایت همسر بهمن بیگی از محسن رضایی
2-  دعوت خانواده بنیانگذار آموزش و پرورش عشایری از رضایی برای کاندیداتوری
3-  حمایت «خانواده معلم قرن ایران» از محسن رضایی

حتماً متوجه شده اید که این سه متن در واقع تنها یک خبر هستند با سه تیتر مختلف! جالب اینکه حتی دو خبر اول متنشان در حد چند کلمه با هم تفاوت دارند، و تابناک دارد از این قضیه که عموم بازدید کنندگان تنها تیتر مطالب را می خوانند، سوء استفاده می کند و از این طریق یک حامی را تبدیل می کند به سه حامی! اصولا تابناک روشش همین است و سعی می کند به هر شکل ممکن طرفداران بیشتری را برای محسن رضایی القاء کند (مثلا نظرسنجی ها با نتایج محیر العقول در باب موفقیت رضایی در انتخابات آینده!).  نمونه این چنین نگرشی را می توان در مطالب دیگری از این دست در تارنمای تابناک زیاد دید. مثلا در جریان نام? سرگشاده رضایی به رهبر انقلاب، تابناک در به در زد تا برای این کار رضایی یک حامی هم که شده پیدا کند و دست آخر چنین نگاشت:


حمایت انجمن اسلامی دانشجویان ایرانی مقیم فیلیپین!!! از نامه محسن رضائی به رهبر انقلاب

فکرش را بکنید ما چند نفر دانشجو در کشوری مثل فیلیپین داریم و چند نفر از آن ها اهل سیاستند و بعد چند نفر عضو انجمن اسلامی اش هستند و چند نفر از این اعضا موافق این نامه بوده اند و....؟ (داستان مورچه است و کله پاچه اش!)

همین!!

 






نوشته شده در تاریخ سه شنبه 92 خرداد 14 توسط حق جو



- چند روز از دو ساله شدن وبلاگم و اولین مطلبی که تو وبلاگم نوشته بودم (+)میگذره. تبریک یادتون نره!

-راستی میدونستین ایمیل ایرانی و فارسی رایگان هم داریم؟ +

یکی از سیاست های انحرافی بعضی رسانه های خبری این است که یک تکه از یک جمله که معنایی مغایر با منظور اصلی گوینده را دارد را جدا کرده و از آن به عنوان تیتر خبر استفاده می کنند . خیلی از مردم هم که به دلیل طولانی بودن متن ها ، تنها به عنوان خبر بسنده می کنند، طبیعتا به نتایج غلطی می رسند!
دیروز(10مرداد) وقتی به تارنمای تابناک مراجعه کردم تیتر خبر آن خیلی عجیب بود. از قول دکتر کدخدایی(سخنگوی شورای نگهبان) نوشته بود : «اصلاح طلبان در انتخابات آینده نباید حضور داشته باشند». وقتی به متن خبر مراجعه کردم متوجه شیطنت رذیلانه تابناک شدم! در اصل دکتر کدخدایی گفته بود : «نگاه ما این نیست که اصلاح‌طلبان در انتخابات آینده نباید حضور داشته باشند یا حضور نخواهند داشت.» فورا یک عکس از صفحه خبر گرفتم:
 تابناک 1

 

 

 

برای دیدن تصویر کامل صفحه شامل خبر اینجا را کلیک کنید
مرا مشاهده متن خبر در تارنمای تابناک اینجا را کلیک کنید

بلافاصله با روابط عمومی شورای نگهبان تماس گرفتم و زیرآب تابناک رو زدم! اونها هم گفتن که متوجه قضیه شده اند و در حال تماس با مسئولین خبرگزاری (تارنمای) تابناک هستند.
البته چند ساعت بعد عنوان خبر بدون هیچ توضیحی اصلاح شد و تبدیل شد به :«اظهار نظر کدخدایی درباره حضور اصلاح طلبان در انتخابات آینده» . ولی این رویداد یکی دیگر از مواردی بود که نشانگر رفتار رذیلانه و سیاست های زشت این تارنما بود .

در همین رابطه بخوانید :
-
وقتی تابناک نظراتش را قبل از خبر می نویسد
-درگیری علی مطهری و کوچک زاده در تابناک






نوشته شده در تاریخ دوشنبه 89 مرداد 11 توسط حق جو



- صحبت های دکتر احمدی نژاد در مورد نحوه برخورد با بد حجابی از آن کج سلیقگی های محض بود که دل خیلی ها را خون کرد .

- به نظر شما مصوبه اخیر مجلس در مورد دانشگاه آزاد که با رندی مطرح شده بود پای چه کسی را محکم و دل چه کسی را شاد کرد؟

- اینم جالبه:«سرایت مدل "علی مطهری" به رسانه های همجوار» 

شما هم احتمالا ماجرای درگیری علی مطهری و کوچک زاده در صحن علنی مجلس را شنیده اید . آنچه رخ داد مطمئنا زشت بود و از سنخ آن رخ داد هایی بود که در دوران مجلس ششم امثال آن را زیاد می دیدم اما عادت کرده بودیم مجلس های بعدی مجلسی منطقی و از نوع پیشبرد جلسه با منطق کلامی و نه درگیری و جو سازی باشد .
مسلما رفتار هر دو نماینده مملو از اشکال بود اما آنچه موجب شد تا من این پست را بنویسم تحلیل خود ماجرا نبود بلکه تحلیل نحوه برخورد تارنمای تابناک با این قضیه بود .

خبر اول تابناک : حمله کوچک زاده به علی مطهری
در این متن هیچ اشاره ای به فحاشی علی مطهری نشده بلکه آمده است: یکی دیگر از نمایندگان مجلس از آن سوی صحن با القاب ناشایست علی مطهری را مورد خطاب قرار داد!!

اما آنچه رخ داد : فحاشی بی سابقه علی مطهری به کوچک زاده
همانطور که میبینید علی مطهری از الفظ زشتی چون  "خفه شو، بتمرگ سر جات ..." خطاب به کوچک زاده استفاده کرده که در خبر اول تابناک سانسور شده است .

خبر دوم تابناک : توضیح مطهری درباره ماجرای روز چهارشنبه صحن علنی مجلس
وقتی علی مطهری متوجه گسترش این خبر در بین مردم میشود سعی می کند با چنین متن مظلوم نمایانه ای در تارنمای تابناک به تطهیر خود بپردازد! سوال اینجاست که اگر علی مطهری قصد معذرت خواهی داشته چرا اینقدر دیر اقدام کرده؟ آیا دلیلی جز این داشته که اینک به خاطر بازتاب این قضیه نگران وجهه خود شده است؟! متن توضیح علی مطهری خیلی جالب است: محتوای آن "بنشین" و "ساکت باش" و کلمه دیگری بود که معنی آن را نمی دانم!
 

باز هم می بینید که تابناک که خود را فرا واقعیت می پندارد و  فقط در جهت تطهیر شخصیت مورد علاقه خود ابتدا سانسور و بعد هم ماست مالی می کند و دیگر هیچ!!
در مورد اون نظر اولی که در مورد این خبر داده شده نیز اینجا را بخوانید!!
 

 






نوشته شده در تاریخ یکشنبه 89 تیر 6 توسط حق جو



- کلا اگه دوستان نظرات بیشتری ارسال کنند هم نویسنده دلگرم تر می شه و هم اینکه احیانا اگه خطا کرده باشه
متوجه می شه . پس لطفا ...!

- امیدوارم «همت مضاعف و کار مضاعف» را هر کداممان عملی نشان دهیم نه با همایش و ...!

- برای چندمین بار تاکید می کنم که نوشتن چنین مطالبی به هیچ وجه به معنای حمایت بی چون و چرای بنده از دکتر احمدی نژاد و یا هیچ فرد دیگری نمی باشد.

-دانلود کلیپ صوتی«أین عمار» از بیانات مقام معظم رهبری در قسمت پیوند های روزانه وبلاگم
 را اکیدا توصیه می کنم. 

از مدت ها پیش سعی می کردم که هر روز سری به چند خبرگزاری مشهور (این وری و اون وری!!) بزنم . این کار که چند دقیقه بیشتر طول نمی کشد کمک بسیاری در تحلیل جهت گیری های خبرگزاری های مختلف می کند و در مواقع حساس در شناخت حقایق کمک می نماید. «تابناک» هم یکی از آن خبرگزاری هاست که متعلق به محسن رضایی از کاندیداهای مغلوب ریاست جمهوری است . تابناک گرچه به ظاهر ادعای اصولگرایی دارد اما در عمل تبدیل به محفلی جهت خبر سازی در راستای حمایت از اشخاص خاصی همچون خاتمی، هاشمی ، سید حسن خمینی و ... شده است . نظرسنجی های هدف دار و با نتایج شگفت آور نیز در همین راستا می باشد . اما به نظر من آنچه در این سایت بیش از همه عجیب است قسمت به اصطلاح نظرات خبرها می باشد. اگر تنها چند بار به خبرهای این سایت سر زده باشید شما هم متوجه شده اید که عموم نظرات مطرح شده قوی در مخالفت با دولت و یا حمایت از برخی افراد خاص مطرح شده و نظرات حامیان دولت (که در قسمت نظرات بسیار اندک هستند!!) نظراتی بی مایه و مصداق «بد دفاع کردن» می باشند. بنده به شخصه چند بار نظراتی ارسال کرده ام که اصلا به نمایش در نیامد. بگذریم ... .
امروز که داشتم مثل معمول وب گردی می کردم ، مطلبی جاالب و قدیمی از یک وبلاگ نویس در مورد سوتی سایت تابناک نظرم را جلب کرد . اول پیشنهاد می کنم متن خبر تابناک را در لینک زیر بخوانید:
http://tabnak.ir/fa/pages/?cid=41116
خوشبختانه تا زمان انتشار این مطلب در وبلاگ من ، گردانندگان سایت تابناک متوجه سوتی خود نشده اند! در انتهای خبر آمده : «من به عنوان یک مخترع ایرانی میخواهم بگویم میزان اختراعات افزایش یافته؟ولی شما برای مخترعین چکار کردید؟؟من خودم با دفتر نهاد ریاست جمهوری تماس گرفتم انچنان برخورد بد و بی ادبانه ای کردند که از کرده خویش پشیمان شدم تعداد را نگوئید میزان حمایت ها را لطفا اعلام دارید.» همانطور که شما هم متوجه شده اید آنچه در انتهای مطلب آمده ، در واقع باید در قسمت مثلا نظرات ثبت می شده ولی در متن خبر آمده است!! و این یعنی نظر ثبت شده پیش از انتشار خبر سایت داده شده تا اثر گذاری خبر را کاهش دهند و به نوعی آن را تبدیل به خبری بر علیه دولت نمایند . و این احتمالا مشی این خبرگذاریست! حیف که همشون تبدیل به سوتی نمی شن و حیف که همشون کشف نمی شن!!






نوشته شده در تاریخ یکشنبه 89 اردیبهشت 5 توسط حق جو