سفارش تبلیغ
صبا ویژن

                          


 

این روزها شاید شدیدترین تخریب ها و دشمنی ها بر علیه دکتر جلیلی از سوی تارنمای تابناک (وابسته به محسن رضایی) صورت می گیرد. تخریبهایی که به رفتارهای از روی خشم کسی می ماند که چشم را بسته و خصمانه تنها تیغ جرح را بر روی رقیب می کشد (مثلا تابناک به هر دروغ پردازی که شده سعی می کند جلیلی را جایگزین مشایی معرفی کند و حرف هایی از این دست که خودشان به خوبی می دانند دروغی بیش نیست).

دفاع دوست داران یک کاندیدا از او مساله ای طبیعی است، ولی مهم این است که ببینیم دیگران درباره او چه می گویند. به قول شاعر: «خوشتر آن باشد که سر دلبران/ گفته آید در حدیث دیگران». اما از این بهتر را هم داریم! مهم تر این است که دشمن کسی از او تعریف نماید و به قول خودم (!): «خوشترین آن باشد که سردلبران/ گفتهآید در حدیث دشمنان!.

مطلبی که در ادامه آورده ام، نمونه ای از تمجید هایی است که بیش از سه سال قبل، زمانی که سایت محسن رضایی حتی فکرش را هم نمی کرد قرار باشد جلیلی در میدان رقابت با رضایی قرار بگیرد نوشته شده و مطمئنا اگر تابناک می دانست قرار است روزی چنین رقابتی در بگیرد (با توجه به منش اثبات شده اش!) از همان ابتدا با تیغ تخریب به جان جلیلی می افتاد.

در نمونه ای از این مطالب چنین می خوانیم ( حتی عکس هم مربوط به همان مطلب تابناک است و مستقیما از آنجا لینک شده): 

«...به گزارش «تابناک»، سعید جلیلی که خود از مدیران وزارت خارجه جمهوری اسلامی بود، در این مدت توانسته است با آرامشی منحصر به فرد و به دور از حاشیه‌ها و موضع‌گیری‌های پر تنش، سکان هدایت شورای عالی امنیت ملی کشور را دست بگیرد و به دور از هر گونه سر و صدا و با منشی در خور تحسین، مذاکرات ایران با طرف‌های غربی را هدایت کند .

 
این در حالی است که پس از استعفای علی لاریجانی و از آنجا که اغلب مردم با سعید جلیلی آشنایی نداشتند، انتقاداتی به وی وارد شد؛ اما سعید جلیلی با حضور خویش، چشم‌اندازی را برای مسئولان و اصولگرایان اصیل در منش و روش ترسیم کرده است که هر چه زمان بیشتر می‌گذرد، زوایای پنهان، اما دقیق و حساب شده آن بیشتر روشن می‌شود.

بنا بر این گزارش، دکتر سعید جلیلی که تحصیلات دانشگاهی مرتبط با مسئولیت خود را در عالی ترین سطوح به پایان رسانده است، تکیه بر آموزه‌های قرآنی را نیز جزیی جدا ناشدنی از زندگی خویش قرار داده است.
دکتر جلیلی و تابناک
 
وی نوعی از اعتماد به نفس جوان ایرانی در کنار توکل به خدا را در عرصه بین‌المللی به نمایش گذاشته است که بدون شک، نمونه آن را جز در نمونه‌های عالی هشت سال دفاع مقدس، در جای دیگری از تاریخ جمهوری اسلامی نمی‌توان سراغ گرفت.

همه این مسائل در حالی است که دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان را می‌توان دیپلماتی سبکبار به شمار آورد که همواره در سفرهای خارجی خدم و حشم فراوانی به مرسوم مسافرت‌های دیگر مقامات ایرانی در اختیار ندارد و با حداقل مشاور لازم سفرهای حساس و تأثیرگذار خود را مدیریت می‌کند و با وجود مجروحیتش، خود لوازم ضروری سفرهایش را حمل و نقل می‌کند.

این مسأله هر چند در آغاز چندان مهم به نظر نیامد، ولی نکته‌ای است که شاید تاکنون در تاریخ دیپلماسی ایرانبدین گونه سابقه نداشته و دیپلمات‌های ایران بدون آن همه خدم و حشم، اصلا راضی به انجام یک مأموریت اداری نمی‌شدند.

 
دکتر جلیلی که در بین دوستان و دانشجویانش با همان ماشین پراید سفید رنگش معروف است، آمیزه‌ای از ساده زیستی، توانمندی دیپلماتیک، صداقت کلام و اعتماد به نفس را در بین قشر نوین دیپلمات‌های ایرانی ترویج داده است.

گفتنی است، سعید جلیلی همچنین دارای یک روابط عمومی بسیار قویاست که در ارتباط و مصاحبه با نشریات و خبرگزاری‌های خارجی، بسیار ماهرانه عمل کرده و خود را همواره در موضعی بالا دست قرار می‌دهد...»

مطلب بالا را به صورت کامل در اینجا بخوانید: دیپلماتی سبکبار، اما توانمند و متعهد 

و از همین قسم مطالب در تابناک: سعید جلیلی در برابر شوالیه و قیصر آمریکایی

 

در همین رابطه بخوانید:

-دروغ شاخ دار محسن رضایی و ماست مالی تابناک

-یک خبر با سه تیتر در تابناک!!

- وقتی تابناک نظراتش را قبل از خبر می نویسد

-درگیری علی مطهری و کوچک زاده در تابناک

-یک رفتار رذیلانه دیگر از تابناک 

 






نوشته شده در تاریخ شنبه 92 خرداد 18 توسط حق جو