سفارش تبلیغ
صبا ویژن

                          


مجله نشنال جئوگرافی همانند هفته‌های گذشته گزیده ای از زیباترین تصاویر نجومی مربوط به 7 روز گذشته را منتشر کرده است که در میان آنها می‌توان از سحابی ارغوانی زورق و سحابی درخشانی به شکل ساعت شنی لذت برد.

به گزارش خبرگزاری مهر، در گزیده عکسهای این هفته که مجله نشنال جئوگرافی طبقه بندی کرده است، تصاویری از ستاره دنباله دار گاراد واقع در صورت فلکی هرکول و رد مسیر حرکت یک فضاپیمای باری را مشاهده کرد.

زورق ارغوانی- تصویری از سحابی زورق که به رنگ ارغوانی برفراز آتشفشان «سیلیکو» در شیلی می‌درخشند. این سحابی در فاصله حدود 7 هزار و 500 سال نوری از زمین در صورت فلکی زورق قرار دارد. این سحابی به دلیل واکنش میان گاز هیدروژن داغ با پرتوهای ماوراء بنفشی که از ستاره جوان و عظیم داخل آن خارج می‌شود به رنگ ارغوانی دیده می‌شود.
 
 
ابرهای سرد زورق- ابرهای گرد و غبار و سرد در سحابی زورق. این عکس را تلسکوپ APEX رصدخانه آژانس فضایی اروپا واقع در بیان شیلی گرفته است. جرم ابرهای گاز و گرد و غبار این سحابی در حدود جرم 140 هزار خورشید است.
 
 
هرکول! هرکول!- رصدخانه کاست ایتالیا 13 نوامبر این تصویر را از ستاره دنباله دار «گاراد» (aka C/2009 P1) گرفته است. این ستاره دنباله دار در این عکس درحال پرتاب شهابهایی از میان منطقه ای از صورت فلکی هرکول است. دنباله دار «گاراد» را می‌توان از ماه ژانویه با دوربینهای دو چشمی از نیمکره شمالی مشاهده کرد.
 
 
ردپای پلاسمایی- این مسیر مربوط به فضاپیمای باری Progress 42P است که فضانوردان ایستگاه فضایی بین المللی در 29 اکتبر از آن عکسبرداری کردند. این عکس زمانی گرفته شد که ایستگاه فضایی بین المللی بر فراز اقیانوس آرام جنوبی قرار داشت.
 
 
سحابی ساعت شنی- تلسکوپ بزرگ CANARIAS واقع در جزایر قناری در اسپانیا در 7 نوامبر سحابی ساعت شنی Sharpless 2-106 را گرفته است. این سحابی در فاصله حدود 2 هزار سال نوری واقع شده است.
 
 
پرتره ای از قمر زحل- کاوشگر کاسینی ناسا اول اکتبر توانست پرتره ای از قمر انسلادو تهیه کند که در آن، حلقه‌های سیاره و قمر اپیمدئوس نیز دیده می‌شود.
 
 
نقشه شگفت انگیز از ماه- دانشمندان ناسا با استفاده از اطلاعات جمع آوری شده توسط کاوشگر مدارگرد LRO نقشه ای از ماه را تهیه کردند که جزئیات بی سابقه ای از تنها قمر زمین را نشان می‌دهد. به سبب محدودیتهای ابزاری ماموریتهای گذشته، تاکنون دانشمندان نتوانسته بودند به یک نقشه توپوگرافی با وضوح تصویر بالا و جزئیات دقیق دست یابند. این نقشه جدید توپوگرافی، شکل سطح و ویژگیهای سراسر قمر را در مقیاس پیکسل نزدیک به 100 متر نشان می‌دهد. در این مقیاس اندازه گیری، هر پیکسل در حدود ابعاد دو زمین فوتبال است. این دانشمندان با کمک دوربین «واید انگل» LRO و «لیزر ارتفاع سنج مدارگرد ماه» (LOLA) می‌توانند با دقت بالایی شکل سراسر ماه را نشان دهند.






نوشته شده در تاریخ پنج شنبه 90 آذر 10 توسط حق جو





تصاویری از عجائب هفت‌گانه

چژودو در کره‌جنوبی

در جنوب شبه‌جزیره‌ کره، ‌جزیره‌ای آتشفشانی به نام چژودو وجود دارد. در دهانه کوه آتشفشان خاموش شده این جزیره، دریاچه‌ای زیبا شکل گرفته که مرکز پارک ملی جزیره چژودو است. جزیره چژودو به تازگی به فهرست عجایب هفتگانه طبیعت کره‌ زمین پیوسته است. این فهرست به ابتکار یک نهاد خصوصی به نام "عجایب هفتگانه تازه" منتشر شده است.‎

خلیج هالونگ در ویتنام

خلیج هالونگ از سال 1994 در شمار آثار طبیعی حفاظت‌شده کره ‌زمین توسط سازمان یونسکو قرار دارد. خلیج هالونگ نیز یکی از عجایب هفتگانه طبیعت کره زمین نام گرفته است. البته یونسکو از این فهرست حمایت نمی‌کند و آن را نظر تنها گروهی از دوستداران طبیعت می‌داند که به اینترنت دسترسی داشتند و در رأی‌گیری نهاد "عجایب هفتگانه تازه" شرکت کردند.

ایگوآزو در آمریکای جنوبی

آبشار ایگوآزو در مرز دو کشور برزیل و آرژانتین و میان دو پارک ملی این کشورها قرار دارد. این روخانه پس از مسافتی به طول 3 کیلومتر در آبشار ایگوآزو فرو می‌ریزد. آبشار که در شمار آثار طبیعی حفاظت شده برزیل و آرژانتین قرار دارد، هم در فهرست عجایب هفتگانه طبیعت کره زمین ثبت شده است.

جزیره کومودو در اندونزی

بخشی از شهرت جزیره کومودو در اندونزی، به دلیل مارمولک‌های عظیم‌الجثه‌ای است که به اژدهای کومودو مشهور هستند. طول این سخت‌پوستان به سه متر می‌رسد و وزن آن‌ها حدود 70 کیلوگرم است. جزیره کومودو با داشتن گونه‌های فراوان گیاهی و جانوری از زیباترین جزایر جهان به شمار می‌رود.

روخانه زیرزمینی پورتو پرنس

رودخانه زیرزمینی پورتو پرنس با طول 7 کیلومتر در فیلیپن یکی دیگر ازعجایب هفتگانه طبیعت کره زمین نام گرفته است. درون این رودخانه زیرزمینی موجوداتی زندگی می‌کنند که در هیچ‌جای دیگر دنیا یافت نمی‌شوند. برای بازدید از این رودخانه باید از دهانه یک غار عبور کرد.

کوه تخت در جنوب آفریقا

بر فراز شهر کیپ‌تاون در آفریقای جنوبی، مشهورترین کوه‌ جهان با قله‌ای تخت سر به فلک کشیده است. این کوه نیز در فهرست عجایب هفتگانه طبیعت کره زمین ثبت شده است. تماشای شهر، از بالای این کوه یکی از جاذبه‌های کیپ‌تاون به شمار می‌رود.

آمازون در جنوب آمریکا

پرآب‌ترین رودخانه کره‌ زمین در آمریکای جنوبی روان است. حجم آبی که رودخانه آمازون به دریا می‌ریزد برابر با مجموع آبی است که 7 رودخانه کوچکتر از آمازون روی هم، به دریا می‌ریزند. رود آمازون هم با بیش از 100 میلیون رأی در فهرست عجایب هفتگانه طبیعت کره زمین ثبت شده است.






نوشته شده در تاریخ پنج شنبه 90 آبان 26 توسط حق جو



 ترکیدن مار پیتون بعد از بلعیدن آهو






نوشته شده در تاریخ پنج شنبه 90 آبان 12 توسط حق جو



حماقت های این آقا اشک خیلی ها رو تو سر تا سر این کره خاکی در آورده ؛ اما حالا تصمیم گرفته یه کمی هم ما رو بخندونه !!!

برای دانلود کردن این کلیپ اینجا رو کلیک کنید (حجم فال 1.69 مگا بایت ،زمان 2 دقیقه)

 

{جالب اینکه این برنامه توسط سی . ان .ان تولید شده! به نظرمن اینا وقتی یکیشون داره می ره کنار این فیلم ها رو در میارن تا مثلا این طوری القا کنن که تو دولت این آقا هر غلطی شده یه کار شخصی بوده و از این طریق مسئولیت جنایات آمریکا رو(در طول تاریخ) به گردن اشخاص بندازن نه سیستم پشت پرده نظام آمریکا !! من معتقدم جابجایی افراد در آمریکا در واقع تنها یک «تغییر ویترین برای ادامه راه» است و عملا هیچ تغییری در مسیری که دارد طی می شود رخ نمی دهد!}

----------------------------------------

پی نوشت :

* برای بعضی ها : برای اینکه این فایل رو ذخیره کنی چند تا راه وجود داره ، یکیش اینه که روی اینجا را کلیک کنید کلیک راست کرده و بعد گزینه save target as رو انتخاب کنی یا بعد از دخیره کامل در مدیا پلیر ......






نوشته شده در تاریخ جمعه 87 اسفند 2 توسط حق جو
طبقه بندی: طنز