سفارش تبلیغ
صبا ویژن

                          


زمانی که تمام مسئولین رده های با لا و متوسط نظام در حسینیه امام خمینی (ره) حاضر بودند و رهبر انقلاب در حال سخنرانی و بیان راهبرد برای ایشان بود، آقای هاشمی رفسنجانی در حال سخنرانی برای خانواده های برخی کارکنان مجمع تشخیص مصلحت بود و بر مواضع پیشین خود پای می فشرد! بدیهی است که عذر تراشی سخنرانی برای خانواده های برخی کار کنان مجمع تشخیص مصلحت بهانه ای توخالیست که نمی تواند در انحراف اذهان بیدار مردم نقش قابل توجهی داشته باشد. جالب است که مسئولین رده چندمی مجمع، همچون آقایان رضایی و روحانی در دیدار با رهبری حضور داشتند و آقای رفسنجانی خیر! هاشمی رفسنجانی پس از شکست جریان مطبوعش در انتخابات گذشته و خصوصا پس از کنار گذاشتن از ریاست مجلس خبرگان کما بیش دست به چنین حرکت هایی زده است که نتیجه ای جز انزوای روز افزونش را به دنبال نداشته است.

غیبت هاشمی
غیبت غیر موجه هاشمی اگر چه در کفه ترازوی وزن مسئولین نظام بی تاثیر است و لیکن این حرکت عامدانه، نشانگر انحراف هر چه بیشتر آقای رفسنجانی از مسیر روشن انقلاب اسلامی است. انحرافی که آن را می توان در تفاوت دیدگاه های نامبرده با مواضع دقیق رهبر انقلاب به گونه ای روشن مشاهده نمود. هاشمی رفسنجانی بارها ضمن حمله شدید به مواضع مقتدرانه ایران در سازمان های بین المللی این مواضع را موجب تضعیف نظام دانسته است، امری که هاشمی حتی در جلسه چند روز قبل خود و همزمان با جلسه رهبری با مسئولین نظام بر روی آن تاکید می کند: «متاسفانه ما در سیاست خارجی به گونه ای عمل کرده ایم که انقلابیون منطقه حاضر به اعتراف این امر (الگو برداری از انقلاب ا یران) نیستند.»
تاکید هاشمی بر غلط بودن سیاست خارجی معقولمان در این دوران امریست که با مخالفت چند باره رهبر انقلاب مواجه شده است. حضرت آیت الله خامنه ای در دیدار با مسئولین نظام در همین رابطه فرمودند :« چهارم از نقاط مثبت: اعتبار بین‌المللى. بنده موافق نیستم با این نظر که امروز وضع ما از لحاظ بین‌المللى وضع منفى است؛ به هیچ وجه. گاهى این مسئله در بعضى از اظهارات شنیده میشود، گفته میشود. نخیر، امروز وضع ما از لحاظ بین‌المللى بسیار خوب است. امروز جمهورى اسلامى در فضاى سیاست بین‌المللى، به عنوان یک کشور محترم، اثرگذار، معتبر و متنفذ در دنیا شناخته شده است. این عزت بین‌المللى را که ناشى از عوامل خاص خودش است - حضور مردم، ایستادگى مردم، شعارهاى روشن و واضح انقلاب در دست و زبان مردم و مسئولین - فلان حرکت یک دولتى در یک گوشه‌ى دنیا که حالا یک دهن‌کجى‌اى میکند، یک حرفى میزند، نمیتواند خدشه‌دار کند. این حرکتها همیشه بوده. بعضى خیال میکنند اگر امروز فلان دولت مستکبر، چه در اروپا، چه در غیر اروپا، نسبت به جمهورى اسلامى یک حرفى میزند، یک چیزى میگوید، یک اظهارنظرى میکند که اهانت‌آمیز به جمهورى اسلامى است، این معنایش تنزل رتبه‌ى جمهورى اسلامى است؛ نه، اینها هر وقت توانستند، کردند. آن زمانى هم که ما متأسفانه یک مقدارى در مقابل دشمن کوتاه مى‌آمدیم، از این کارها میکردند. اینجور نیست که ما حالا چون ایستادگى کردیم، چون استقامت به خرج دادیم، بگوئیم اینها را سر لج آوردیم؛ نه. یک روزى در خطابه‌هاى مسئولینمان مناقب آمریکا ذکر میشد؛ همان روزها رئیس جمهور وقت آمریکا با سبکسرى تمام، ایران را به عنوان محور شرارت معرفى کرد! یک روزى یکى از دولتهاى اروپائى نسبت به جمهورى اسلامى اظهار علاقه و ارتباط و اینها میکرد؛ همان دولت سر قضیه‌ى قهوه‌خانه‌ى میکونوس دادگاه تشکیل داد، مسئولین درجه‌ى یک کشور را در آن دادگاه متهم کرد! ..... هر وقت توانستند، آنها درصدد سیلى زدن برآمدند. هر وقت ما کوتاه آمدیم، یک خرده‌اى سست برخورد کردیم، آنها پرروتر شدند. نخیر؛ ایستادگى جمهورى اسلامى، تصریح به شعارهاى انقلاب، تصریح به مبانى انقلاب، عزت ما را در دنیا بیشتر کرده است.
امروز بحمدالله اعتبار بین‌المللى ما بسیار خوب است. متقابلاً دولت آمریکا - که دشمن قلدرِ صریحِ مقابل ما بود - امروز منفورترین کشور در منطقه‌ى اسلامى است.»
این در حالیست که تنها سه روز پس از این سخنان رهبر انقلاب سایت اطلاع رسانی آقای رفسنجانی در اقدامی غرض دار با تکرار مصاحبه کهنه هاشمی سایت«دیپلماسی ایرانی» نشان داد نامبرده همچنان بر مواضع غیر اصولی خود لجوجانه پا فشاری دارد .در این مصاحبه آقای رفسنجانی با سیاه نمایی جایگاه ایران در فضای بین المللی می گوید:« مشکل فعلی ما این است که در خیلی از سیاست‌ها از آن موقع عقب‌تر هستیم، ولی در حرف، مطالبی گفتیم که مثل پتک بر سر ما می‌کوبند. متأسفانه فاقد یک نوع بینش و آگاهی کارشناسی شده در زمینه سیاست خارجی بوده ایم.... همین الان هم اگر اراده‌ای برای انجام یک دیپلماسی عاقلانه و غیراحساسی باشد، می‌توان روابط خوبی با کشورهای دنیا و در جهت منافع ملی داشت....» در ادامه این مصاحبه ،هاشمی رفسنجانی سعی می کند با تحمیل تحلیل خود به مخاطب ایران را در سطح دنیا منزوی نشان دهد. این سخنان نه تنها مخالف مواضع رهبریست بلکه با دیدگاه ملت نیز در تناقضی آشکار است. امری که در راه پیمایی های مقترانه و شعارهای دشمن شکن ملت ایران واضح بوده و هست.






نوشته شده در تاریخ چهارشنبه 90 مرداد 19 توسط حق جو