سفارش تبلیغ
صبا ویژن

                          


-این یادداشت مربوط به محرم دو سال پیش است، ولی به نظرم اومد چون خیلی از دوستان احتمالا این مطلب رو نخوندن این ایام دوباره اون را با کمی تغییر استفاده کنم .
-مشکلات رند ترین شماره ملی برای صاحبش!
-عکس/داخل ضریح امام حسین(ع)

سید شهیدان اهل قلم ، مرتضی آوینی:
ای دل! صحرای بلا به وسعت تاریخ است و تا مومنین را به بلایی کربلایی نیازمایند، رها نمی کنند. می انگاری که با یک زبان در دهان گرداندن که یا لَیتَنا کُنا مَعَکُم تو را واگذارند که در صف اصحاب عاشورایی امام عشق محشور شوی؟ زنهار که رسم دهر بر این نیست. دهر بر محور حق و عدل می چرخد و تا تو کربلایی نشوی، تا سلاح در کف نگیری و پای در میدان ننهی و بر غربت و مظلومیت و جراحت و درد و سختی و شدت و اسارت صبر نورزی، تو را به خیل عاشوراییان نمی پذیرند.

_______________________________

- در تاریخ (کتاب حیات فکری و سیاسی امامان شیعه) آمده است که هنگامی که حسین در مسلخ بود یک عده روی یک تپه نزدیک قتلگاه دست به دعا برداشته بودند که خدایا حسین را یاری کن! یک عده داشتند نماز جماعت می خواندند!! امام حسین هم می گفت: «هل من ناصر ینصرنی » .   ولی دست به سلاح نبردند یعنی در قتل حسین شریک شدند !!
- زیارت عاشورائی ارزش دارد که در خدمت مفهوم عاشورا باشد والا خودش می شود ضد عاشورا! اگه ما اکتفا کردیم به یه زیارت عاشورا خوندن و بعدش هم خیال کردیم با این کارها دیگه تکلیفمون رو ادا کردیم ، وا ویلا!!
- یادم هست در کتاب حماسه حسینی شهید استاد مطهری خوانده بودم که (نقل به مضمون) اگر حسین(ع) امروز می بود بر مصیبت فلسطین خون می گریست!!






نوشته شده در تاریخ سه شنبه 89 آذر 16 توسط حق جو