سفارش تبلیغ
صبا ویژن

                          


این مطلب از باب یادآوری برای خودم و دوستان عزیزم است که از فرصت های ویژه ای که پیش می آید نهایت استفاده را ببریم. فرصت‌های معنوی در زندگی بشر ، نعمت هایی هستند که روح آنان را نوازش می دهد و موجبات تقرب به خداوند و آرامش معنوی را فراهم می سازد. یکی از این فرصت های ویژه روزی است که به «دحو الارض» مشهوراست.

سه شنبه 9 مهر برابر با بیست و پنجم ذیقعده، هم زمان با دحوالارض یعنی گسترش یافتن زمین است. از امیرالمومنین ـ علیه السلام ـ روایت شده است که فرمودند :
«نخستین رحمتی که از آسمان به زمین نازل شد، در بیست وپنج ذی القعده بود. کسی که در این روز روزه بگیرد و شبش را به عبادت بایستد، عبادت صد سال را که روزش را روزه و شبش را عبادت کرده است خواهد داشت.»

بنا بر روایات این روز روزی است که زمین گسترانیده شد، خان? کعبه نصب گردید، آدم(ع) هبوط کرد و ... . و روز بسیار پر برکتی است.

 

برخی اعمال ویژه این روز:

1- روزه داشتن که ثواب بسیار زیادی دارد

2- نماز ویژه این روز که کیفیت آن به این شکل است که:

نزدیک ظهر (پیش از اذان ظهر) دو رکعت نماز خوانده می شود که در هر رکعت بعد از حمد پنج مرتبه سوره الشمس خوانده شده  و بعد از سلام نماز می گوییم " لا حَوْلَ و لا قوَّهَ اِلّا بِالله العلی العظیم"  وخواندن این دعا " یا مُقیلَ الْعَثَراتِ اَقِلْنی عَثْرَتی یا مُجیبَ الدَّعَواتِ اَجِبْ دَعْوَتی یا سامِعَ الْاَصْواتِ اِسْمَعْ صَوْتی وَ ارْحَمْنی و تَجاوَزْ عَنْ سَیئاتی وَ ما عِنْدی یا ذَالْجَلالِ وَ الْاِکْرام. " (ای درگذرنده لغزش‌ها، از لغزشم درگذر، ای اجابت‌کننده دعاها ، دعایم را مستجاب کن ، ای شنوای صداها ، صدایم را بشنو و به من رحم کن و از بدی‌هایم و آنچه نزد من است درگذر! ای صاحب جلالت و بزرگواری.)

عبادت

 حقیر را نیز از دعای خیرتان محروم نفرمایید.

 

 






نوشته شده در تاریخ یکشنبه 92 مهر 7 توسط حق جو