سفارش تبلیغ
صبا ویژن

                          


این مطلب از باب یادآوری برای خودم و دوستان عزیزم است که از فرصت های ویژه ای که پیش می آید نهایت استفاده را ببریم. فرصت‌های معنوی در زندگی بشر ، نعمت هایی هستند که روح آنان را نوازش می دهد و موجبات تقرب به خداوند و آرامش معنوی را فراهم می سازد. یکی از این فرصت های ویژه روزی است که به «دحو الارض» مشهوراست.

سه شنبه 9 مهر برابر با بیست و پنجم ذیقعده، هم زمان با دحوالارض یعنی گسترش یافتن زمین است. از امیرالمومنین ـ علیه السلام ـ روایت شده است که فرمودند :
«نخستین رحمتی که از آسمان به زمین نازل شد، در بیست وپنج ذی القعده بود. کسی که در این روز روزه بگیرد و شبش را به عبادت بایستد، عبادت صد سال را که روزش را روزه و شبش را عبادت کرده است خواهد داشت.»

بنا بر روایات این روز روزی است که زمین گسترانیده شد، خان? کعبه نصب گردید، آدم(ع) هبوط کرد و ... . و روز بسیار پر برکتی است.

 

برخی اعمال ویژه این روز:

1- روزه داشتن که ثواب بسیار زیادی دارد

2- نماز ویژه این روز که کیفیت آن به این شکل است که:

نزدیک ظهر (پیش از اذان ظهر) دو رکعت نماز خوانده می شود که در هر رکعت بعد از حمد پنج مرتبه سوره الشمس خوانده شده  و بعد از سلام نماز می گوییم " لا حَوْلَ و لا قوَّهَ اِلّا بِالله العلی العظیم"  وخواندن این دعا " یا مُقیلَ الْعَثَراتِ اَقِلْنی عَثْرَتی یا مُجیبَ الدَّعَواتِ اَجِبْ دَعْوَتی یا سامِعَ الْاَصْواتِ اِسْمَعْ صَوْتی وَ ارْحَمْنی و تَجاوَزْ عَنْ سَیئاتی وَ ما عِنْدی یا ذَالْجَلالِ وَ الْاِکْرام. " (ای درگذرنده لغزش‌ها، از لغزشم درگذر، ای اجابت‌کننده دعاها ، دعایم را مستجاب کن ، ای شنوای صداها ، صدایم را بشنو و به من رحم کن و از بدی‌هایم و آنچه نزد من است درگذر! ای صاحب جلالت و بزرگواری.)

عبادت

 حقیر را نیز از دعای خیرتان محروم نفرمایید.

 

 






نوشته شده در تاریخ یکشنبه 92 مهر 7 توسط حق جو



کیروش و مربی کره

-مبارک باشه، من که با خودم می گفتم ما به جام جهانی میریم ولی چون عادت نداریم از مسیر سهل بریم، احتمالا به کره می بازیم و بعد ازمسیر مشکل تر می ریم!

-کل بازی یه طرف، این حرکت کیروش یه طرف! این مربی کره باید در قبال اون خزعبلاتش یه جواب دندان شکن می گرفت که گرفت! (آی این صحنه چسبید! آی چسبید!) اصلا من میگم جواب مزخرفات رو باید باید اینطوری داد و اگه در برابر دشمنی ها ایستادی و بردی روشون کم می شه. یاوه گویی های بعضی ها جز با تو دهنی درمان نمی شه!






نوشته شده در تاریخ چهارشنبه 92 خرداد 29 توسط حق جو



«....گرفتار تاریکی بودیم که امام خمینی از قلب تاریخی که می‌رفت تا فراموش شود، چون محمد(ص) فریاد برآورد که «واعتصمو بحبل الله جمیعا و لاتفرقوا» - همه به ریسمان خداوند چنگ بزنید و بیاویزید و پراکنده نشوید - و ما که هنوز دست و پا می‌زدیم تا به خویشتن خویش بازگردیم، از این سخن تازه شدیم و دریافتیم که آن چه می‌جستیم، یافته‌ایم و به یقین رسیدیم. و حتی من که همواره بویی از محمد در مشام داشتم، در آغاز باور نمی‌کردم که در این ظلمت کده‌ی زمین بتوان نقبی به سوی نور زد- که ابعاد آن چه روی داد، آن همه گسترده بود که زمین را در بر می‌گرفت و خدا این تردید را که جز لمحه‌ای به طول نینجامید بر من ببخشاید- و برق یقین بی‌هیچ واسطه‌ای بر دلم نشست، همان گونه که بر کوه سینا، و ایمان آوردم، و برادر! زمان گم شد و مکان، و کویر بود، و آن که دعوت به حق می‌کرد محمد(ص) بود، و خدا را شکر که گوش ایمان من به آوای الله آشنا بود و نمی‌دانی که چه خوش بود. با همان عشقی که اباذر با محمد(ص) بیعت کرد، ما به امام خمینی پیوستیم. و برادر، او را ندیده‌ای: دست خداست بر زمین؛ آن همه به صفات خداوندی آراسته است که هنگامی که دست محبتش را بر سر شیفتگان بالا می‌آورد، سایه‌اش زمین و آسمان را می‌پوشاند، و آن زمان که از حکمت و عرفان سخن می‌گوید، می‌بینی که او خود نفس حقیقت است. من بوی خوشش را از نزدیک شنیده‌ام و صورتش را دیده‌ام که قهر موسی را دارد و لطف عیسی را و آرامش سنگین محمد(ص) را.

برادر! ایران، مادر تمدن نوینی است که معیارها و مقیاس‌هایی دیگر دارد و حکمت و فلسفه‌ای دیگر و هنری دیگر و ... ادبیاتی دیگر. من هرگز نمی توانم وسعت مکتبی و فرهنگی این انقلاب را در این نامه تصور کنم،‌اما برایت باز هم خواهم نوشت، هر چند که وقتم بسیار تنگ است.

شهید آوینی
مادر به تو گفت (در پشت تلفن) که من کار پیدا کرده‌ام. این چنین نیست؛ من زندگی یافته‌ام.

عشق خمینی بزرگ و عظمت فرهنگی آن چه می‌گوید، مرا آن چنان شیفته‌ی خود ساخته است که نمی‌توانم جز به حکمتی که در حال تدوین آن هستیم بیندیشم و جز به فرهنگی که در حال احیای آن هستیم بیندیشم و جز به فرهنگی که در حال احیای آن هستیم ...
این فرهنگ وآن همه با آن فرهنگ کهنه و منحط غرب متفاوت است و آن همه از آن فاصله دارد که نمی‌توان گفت. کارم در راه خداست (فی سبیل الله) و برای آن پولی دریافت نمی‌کنم. تنها سهمی اندک از بیت‌المال می برم که خورد و خوراک را بس باشد و بس. جهادی را که آغاز کرده‌ایم، امام خمینی «جهاد سازندگی» نام نهاده است. شمشیرمان قلم است و بیل و کلنگ، و در راه سازندگی ایرانی آزاد گام نهاده‌ایم؛ ایرانی که منشا حرکت نوین تاریخ و خاست گاه فرهنگ نوینی است که دنیای تاریک را سراسر در بر خواهد گرفت.»






نوشته شده در تاریخ سه شنبه 92 خرداد 14 توسط حق جو



به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فاطر، امارات متحده عربی بیشترین سهم را در سفرهای خارج از کشور خانواده هاشمی رفسنجانی داشته است.

 
فرانسه، پاراگوئه، ترکیه، آلمان عراق، مالزی، قبرس و انگلیس دیگر مقصدهای خانواده هاشمی رفسنجانی بوده است.
 
لیست این سفرها به شرح ذیل است:
 
سفرهای خارجی خانواده هاشمی

 

 

 






نوشته شده در تاریخ پنج شنبه 91 شهریور 30 توسط حق جو








نوشته شده در تاریخ دوشنبه 91 شهریور 20 توسط حق جو